Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Anna Kraft - 19 maj 2011 22:07

Så lungt det nästan är nu när man fodrar hästarna.

Flyttade Final till en ny box för några dagar sen och jösses Trodan har nästan slutat sparka i väggarna gör det nu kanske bara två lätta gånger ist för tusen hårda.

Nu är det bara Viggo som behöver lunga ner sig typ massa! Typiskt att en sådan fin häst har en tedens att skada sig själv men stegrar man mot gallret, river bort gummi mattan från väggarna så skruvar sticker ut sedan sparkar på skruvarna så blir det skador, några förslag hur jag ska få bort detta beteendet?

Final är inte lika grinig och det gillar jag skarpt att min älskade pojk kunde bli så tjurig trodde jag aldrig. 


Åter idag igen fick jag slänga ut en självmords svala som dränkt sig i en vattenhink trodde dom fåglarna betyde lycka men när man hittat en död för varje dag i vattenhinkar funderar jag på kanske det då betyder otur?


Hittat en ny fågel som är lite äckligare än kråkorna så jag faktiskt har överseende med att dom bygger bo under taket helt okej om dom där andra jätte stora svarta med nästan papegojanebb kan försvinna. 


 

Red även ut idag imorgon blir det tävling och så ska jag rida så letar lite ny ridmusik. Men nu blir det nog att slagga så man är någolunda utvilad imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards