Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Anna Kraft - 12 maj 2011 22:00

Ja då var denna dagen på väg mot sitt slut! SKÖNT!!!!

Idag har det varit fullt upp hästar longeras ut och in i skritten nästan fått handen ur led, Klas fått panik och slitigt sig, en häst på 185 cm som fått panik är inte så lätt att hålla imot kan jag lova! plus att man har en annan i den andra handen. *SUCK*


Kl 11 30 åkte vi till vetrinären med Davan och där tog det tid kan jag lova åter igen longera och sedan fick han akupunktur, laser, kyropraktik och bedövning med världens största spruta jag kände rysningar när dom stack honom med den. :( men han var rätt borta så han kände inte så mycket, eftersom han inte reagerade ens.


Sedan var det hem ut med hunden in med hästar fodra borsta och iväg på pay and jump med unghästarna.

Gurkan och Eve dom skötte sig super ! Gurkskrutt bocka lite men hoppade med glädje, han var jätte duktig för att det var första gången på "tävling" på framhoppningen dok skulle han nypa en annan häst i rumpan och blev rädd för en ponny. Kan inte göra annat än att skratta åt han från marken för hästen har ju humor.

Sedan blev jag irriterad på massa folk som inte verkar använda sin hjärna över huvud taget, helt otroligt man hoppar la ta mig F*N inte när en tjej ligger bakom det andra hindret! som väntar på ambulans J*VLA idioter ursäka mig men vad F*N tänker folk med? Analis kanalis uppenbarligen. Även om man har en snäll häst kan även den hitta på bus!

Men iaf Eve var super tog sig runt banan fel fritt duttiga flickan :)


Så sådär har min dag sett ut i stort sätt jo och så ville jag nästan lägga ut Rino på blocket idag han åt upp två par skor av mig mitt framför ögonen på mig! IDIOT!

Men älskar han för mycket för att göra det så jag förlåter honom fick ju en anledning nu till att köpa två par nya :D


Ne nu ska jag göra iordning lite för att min älskling kommer snart :) <3

så natti natti från en mycket MYCKET stolt hästskötare :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards