Alla inlägg under juli 2012

Av Anna Kraft - 23 juli 2012 18:42

Ester min kära Ester hade gått ner massa i vikt och nu när jag vägde henne har hon gått upp 12 gram sen i morse, jag är så otroligt stolt över henne. Imorgon åker vi till vetrinären som tur var hade jag en tid för Rino och dom hade super bokat hela veckan så hade inte fått komma in till vetrinären förrens i slutet på veckan, men då får Ester och Rino dela på ett besök. Smälla två flugor i en smäll alltid smidigt och bra.

Stella och Esters syskon får stanna hemma så Lollo passar dom och för att Ester inte ska bli kall så följer Sanna med för att hålla hennes värme med filtar och värma flaskor. 


 


Ester och mamma Stella ligger och myser.

Av Anna Kraft - 22 juli 2012 16:22

Fredrik vägde Ester förut och hon hade gått ner massa i vikt så han åkte iväg och köpte babydog milk från Royal canin så vi kan hålla koll på hur mycket hon äter. Och tro det eller ej men hon vill inte ha koppstempurerad mjölk hon vill ha ljummen mjölk fis ljummen helst. Men samtidigt äter hon på Stella ibland men inte alls lika mycket som hennes syskon antagligen. Detta oroar mig lite men samtidigt är det bra att hon äter när vi ger henne och när vi väger henne ikväll hoppas jag hon gått upp i vikt. 


Bowser har idag varit på upptäcktsfärd som blind (har ju inte öppnat ögonen än) han snurrade och karavlade sig ur diabädden så Stella gick och hämtade han. Sedan 20 min senare snurra han iväg igen men då inte ur diabädden då titta Stella på han suckade och tog tassen och drog han till sig och han är inte ens 2 dagar gammal och försöker redan resa sig. Han är skön, hans ägare kommer nog ha många roliga stunder med han :) 


 


Ester äter lite ersättning.

Av Anna Kraft - 22 juli 2012 01:22

Ligger just nu i soffan i vardagsrummet så jag kan se och höra valparna. Kan verkligen inte sova är rädd att om jag somnar ska någon valp fastna under Stellas stora ljuver och dö. Stella har även lite feber men det är helt normalt, men dock får det ju inte gå över 39,0 så håller ett extra öga på tempen. Var ute och kvällskissade Stella förut och när hon anser sig vara klar vänder hon sig mot dörren och skriker sjukt ljust, aldrig hört henne skrika så, folk titta på henne och Stella ville bara in in in ! När hon kommer innanför dörren sladdar hon in till valplådan och räknar sina bebisar. Jösses.. undrar sa flundran hur detta ska gå. Min tanke är ju då hur blir det om 8 veckor och bebisarna ska till nya hem?

Av Anna Kraft - 21 juli 2012 14:12

Ester den lilla med gomspalt som nästan inte har något gomspalt håller vi tummarna för att hon klarar sig, vetrinären tyckte vi skulle komma på måndag och undersöka med tanke på att hon suger bra på stella, verkar inte få något i lungerna, spiller ingen mjölk och lever rövare med sina syskon. 

Vi sitter och diskuterar namn Ester heter ju självklart Ester för hon verkar vara en Ester, sen har vi en hane som är tingad och dom vill att han ska heta Bowser. Sen funderade jag på Astrid och Sigrid men sen är resten namnlösa så om någon läser min blogg kom gärna med förslag det gäller alltså 3 tikar och 1 hane alla är svarta med mer eller mindre vita täcken och en tik är inte lika svart som sina syskon nästan lite brun. Bilder kommer komma på dom en och en när dom vant sig lite mer med den stora världen.


 

Mys med mamma!

 

Min vackra Stella med sina 6 underbara bebisar!


Av Anna Kraft - 21 juli 2012 09:06

3 timmars sömn har jag fått mig denna soliga dag. Lilla Ester ska till veterinären någon dag typ idag för att kolla hennes gomspalt. Hoppas dom inte säger avlivning för ja jag vill kämpa för henne, om jag så ska mjölka själv för att ge henne föda. Tydligen vill inte så många svenska veterinärer operera det pratade med blåstjärnan i natt och dom rekommenderade att komma in och beroende på hur stort det är får man ta slutresultatet efter det. Även läst om det mycket nu och det är ju en difekt som kanske är så mycket mer än bara gomspalt finns inte så mycket mer än vänta och se och höra farbror doktorns slutgiltiga ord. Stella är nu förövrigt smal som en speta igen så som hon var innan (nästan) graviditeten, Efter att stonkat ut 6 små fina bebisar.. nu du mitt hjärta efter 8 veckor och valparna har flugit ur bot blir det hårdträning för utställningsmål!

Av Anna Kraft - 21 juli 2012 03:50

Vattnet gick igår kl 21 och nu har 6 valpen kommit och blir att åka till veterinären imorgon så en av dom små har gomspalt. 4 tikar och två hanar är det än så länge verkar lite på Stella som att det kommer fler. Alla valpar är svarta med mer eller mindre vita täcken.

Av Anna Kraft - 20 juli 2012 11:43

Åh vad skönt första gången på jätte länge har jag fått sova ut. Utan att någon stört mig, Ne det var inte sant Fredrik försov sig i morse så vaknade utav det, idag får vi ju våran nya soffa och massa annat smått och gott som ska hämtas i stockholm hos far. Gratis är oerhört gott! Efter att dom gått och jag lyckades somna om, vaknar jag att det ringer på min tele och såg ut som jobbets nummer så jag skrek lite inombords nej inte på min lediga dag! Men sen så var det inte dom utan stella och rinos veterinär. Ett lite underligt samtal men ändå omtänksamt. :) så nu ligger jag här i sängen med tjockis stella som lagt sig under täcket, det är varmt och gott där säger hon, och rino ligger utsträckt över husses alla kuddar. Mattes prins och prinsessa ! <3

Av Anna Kraft - 19 juli 2012 22:54

Nu när värmen börjar ge sig och blinningarna gått och lagt sig har jag och Fritz tränat lite i padoken han var idag lite stel i vänster bog och skulle nog behöva kolla hans tänder annars var han super fin blev ingen super långt ridpass så där lagom på 30 min typ. Rino rullade sig idag i gödselstan så han fick sig en dusch och han är fortfarande väldigt rädd för sadelkammaren efter att han fastnade i kattluckan med tron om att komma ut där ifrån när han Putt in dörren och kommit in... Hihi han satt utanför och grät när jag gick in :) man lär sig av sina misstag min kära vovve <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards