Alla inlägg under augusti 2012

Av Anna Kraft - 9 augusti 2012 00:53

Alla bebisars tänder är på väg ut och det är ett väldigt gnällande, Astrid är fortfarande minst och den försiktigaste av dom 5 men hon utvecklas lika mycket som sina syskon bara att hon är lite mindre än alla andra. Siri var idag super söt, jag satt bredvid diabädden och vägde alla bebisar och Siri kom gåendes/ kravlandes / gnällandes mot mig och titta på mig hon lyckades ta sig ur bädden och satte sig bredvid mig och bara titta på mig lite som ta upp mig mys med mig. Så söt är hon lilla Siri :) <3 mamma var även på besök idag hennes stora favorit är fortfarande Astrid, tror mamma har runt 30 kort på sin mobil på valparna som i stort sätt bara är bilder på Astrid. Haha mamma är rätt rolig, kanske vore en hund för henne vem vet mamma kanske blir hennes ägare hade varit väldigt roligt om hon köpt henne.

Av Anna Kraft - 8 augusti 2012 09:44

När valparna var 12 dagar gamla började som öppna ögonen och när dom var 13 dagar hade dom öppnat sig helt. Idag är dom 18-19 dagar gamla och håller på att lära sig gå för fullt det ser sjukt roligt ut :) man kan inte annat än att skratta åt dom små liven som glider om kring som på bambi på hal is.

Av Anna Kraft - 8 augusti 2012 09:38

Hej bloggen har varit lite osocial deg senaste. Dels har det hänt en del så haft fullt upp och bloggen har inte varit någon prioritet. När valparna var 3 -4 dagar gamla åkte ju vi till veterinären med rino och Ester, rino ligger då precis på gränsen till diabetes så hans glykos värden får absolut inte bli högre. Om Ester tyckte veterinären att man kunde göra en operation när hon var 4 -6 månaders ålder detta resulterades då i att jag och Fredrik beslöt oss för att behålla henne själva. Men natten tisdag till onsdag förändrades allt jag var som vanligt uppe och matade henne mitt i natten, men hon ville inte svälja, detta oroar ju en såklart och åkte sedan till jobbet på morgonen kl 10 ringde dom mig på jobbet och sa att hon inte åt något. Ringde då som en tok till olika veterinärer och ingen förutom en kunde ta emot henne men sedan som tur var ringde vår veterinär oss angående rinos bakterieprover och då berättade jag sitvationen med Ester, jag fick komma direkt in och han titta på henne och sa det att det inte var samma hund. Så vi valde så störtgråtande att Ester skulle få somna in.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards