Alla inlägg under april 2011

Av Anna Kraft - 20 april 2011 15:27


Grymt mycket bättre röst än Rihanna!

Av Anna Kraft - 20 april 2011 14:54

Igår var en kanon dag.

Vi var iväg och visade två hästar för kunder och en var dom intresserad av. Kanske inte den hästan chefen hade velat bli av med men.

Efter mycket om och men lyckades vi ta oss hem med tanke på att lastbilen dog i farten ett par gånger och mådde inte alls bra styrcervon la av och grejer riktigt läskigt när C får panik bakom ratten och säger "DEN DÖR!!!" När vi kom hem senare var jag grinig i några minuter över en grej, inte över lastbilen utan en annan grej men sen gick det över.

Red sedan Final på gräsbanan dressyr han var jätte fin! riktigt lös och avslappnad. har börjat lyssna på musik när jag rider gjorde det ett tag sen vet jag inte vad som hände, när jag lyssnar på låtar kan jag komma upp med ett pogram eller banan i hunvudet ganska bra faktiskt lyssna på tempo och grejer.



   Jo fick även ett påskägg av min chef :)

Av Anna Kraft - 18 april 2011 22:14

Idag har Final varit super fin att rida, har även första gången för i år ridigt på gräsbanan. Värmde upp där mycket lösgörande efter det gick jag till padocken där Chefen ställt upp en liten bana jag sänkte oxrarna och bräddade ist fixade till några hinder och mätte mellan svängar medans Final lunkade på så snällt bakom mig, han undrade säkert vad f*n jag höll på med. Hoppade sedan och han gick som en klocka helt underbar varmt var det dok som fasen, så fort han slutar fälla åker pälsen av det är en sak som är säkert. Och jag skaffa tunnare tröja.


Efteråt tog jag med mig Rino ut på en liten skrittrunda bara fram och tillbaka på vår väg vid bäcken var tänkt men han inte så långt förren Rino stanna, jag ropa och ropa men han la dövörat till för något annat var mer intressant än mig, så för att få mig lite intressant börja jag trava lite sakta med huvudet bakåt ist för framåt märker jag inte rådjuren som hoppa precis framför Finals mule han blev skit rädd och bajsa på sig och jag ramla av, då fick jag Rinos uppmärksamhet. Ist för att han springer efter Final som galopperar hem kom han till mig och checkade läget. Så underbar pojke. <3 Final som tur vad hade sprungit in i sin box och lugnat ner sig lite hoppade sedan upp och skrittade igen han var spänd men på vägen hem var han avslappnad igen som tur var <3


Så resultat av detta: Älskar mina pojkar jätte mycket marken är hård och jag har sträckt mig! F*n!


     Inte dagens bilder på mina älsklingar

Av Anna Kraft - 18 april 2011 22:06

Idag har jag haft fin fint besök av moster med familj dom och hälsa på, Svängde av innan dom åkte över bron till Danmark. Typiskt nog han jag inte baka klart kladdkakan jag baka eller städa så dom fick se ett bombnedslag. Kändes pinsamt när dom titta in i lägenheten.

Men men är man ute i sista secunden med allt är man.... Typiskt mig!

Av Anna Kraft - 18 april 2011 21:00

Wooooooow såg ni månen igår ? Den lös så starkt, som en lampa på himlen, behövde inte ens ficklampan med mig ut för att hålla koll på vart Rino var...

'

  

Utan blixt!


  

Gillar bilden, om jag nån gång ska leva ett liv till efter detta skulle jag vilja vara ett träd i ett naturreservat. Eller ett träd man vill bevara, på våren spelar det ingen roll hur jag ser ut lyckas vara helt underbart vacker ändå.



Av Anna Kraft - 17 april 2011 21:26

Så då var första tävlingshelgen över, nu väntar en fullspeckad vecka.


Hästarna skötte sig fint idag igen och idag var det lite segare så tyvärr blev det ingen hoppning för min del med Final som jag hade tänkt. Utan får bli i morgon ist.


I veckan blir det fullt upp och på fredag börjar en ny tävlingshelg, Då ska jag även ta lite bilder för då blir det utomhus ist för inne. Mycket snyggare bilder!


Ne ska sova nu god natt

Av Anna Kraft - 16 april 2011 21:39

Så då var allt fixat och klart släckt i stallet och sagt god natt, var uppe i morse kl 6 för att ge hästarna mat och mocka.

kl 9 gick lastbilen med 3 hästar till årets första tävling. Rino var med och fick åka lastbil för första gången i sitt liv, gick super han låg och sov för det mesta i lasbilen.


Två klasser i 120 och två i 130 i 120 klasserna var det lungt kunde ta en lunch och inte stressa med hästarna men 130 var det tajt med tid men gick ändå rätt bra.


Kom hem någon gång vid 16 30 red sedan finalen, red i min dressyr sadel som jag inte ridigt i på typ en månad, fy f*n säger jag förr kunde jag inte rida i hoppsadeln nu kan jag inte rida i dressyrsadeln ist. Sjukt! får vänja in mig i den igen men imorgon ska jag nog kanske hoppa.


testade även om final ville gå på lastbilen när den ändå stod där helt öppen först ville han inte gå på den sen gick han på två gånger i rad utan problem. En sådan duktig pojke han är eller hur <3



Av Anna Kraft - 14 april 2011 14:05

3 underbara år har det varit du och jag. <3


Hej idag nu på morgonen har jag överraskat min älskade med picknick frukost på stranden i Falsterbo. Väldigt mysigt och romantiskt, tycker jag. Rino var med och han fick springa lite lös.

Ett par kom förbi och tittade på Rino och sa man kan se vem som vill va bossen i familjen, så sant så sant och han vill , han försöker och han misslyckas. Så går det om och om igen, vill, försök och misslyckas.


   Rino leker i vattnet.

  

Wiiiiiiie detta är skojigt!  

Hej... Tja!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards