Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Underbart

Av Anna Kraft - 18 april 2011 22:14

Idag har Final varit super fin att rida, har även första gången för i år ridigt på gräsbanan. Värmde upp där mycket lösgörande efter det gick jag till padocken där Chefen ställt upp en liten bana jag sänkte oxrarna och bräddade ist fixade till några hinder och mätte mellan svängar medans Final lunkade på så snällt bakom mig, han undrade säkert vad f*n jag höll på med. Hoppade sedan och han gick som en klocka helt underbar varmt var det dok som fasen, så fort han slutar fälla åker pälsen av det är en sak som är säkert. Och jag skaffa tunnare tröja.


Efteråt tog jag med mig Rino ut på en liten skrittrunda bara fram och tillbaka på vår väg vid bäcken var tänkt men han inte så långt förren Rino stanna, jag ropa och ropa men han la dövörat till för något annat var mer intressant än mig, så för att få mig lite intressant börja jag trava lite sakta med huvudet bakåt ist för framåt märker jag inte rådjuren som hoppa precis framför Finals mule han blev skit rädd och bajsa på sig och jag ramla av, då fick jag Rinos uppmärksamhet. Ist för att han springer efter Final som galopperar hem kom han till mig och checkade läget. Så underbar pojke. <3 Final som tur vad hade sprungit in i sin box och lugnat ner sig lite hoppade sedan upp och skrittade igen han var spänd men på vägen hem var han avslappnad igen som tur var <3


Så resultat av detta: Älskar mina pojkar jätte mycket marken är hård och jag har sträckt mig! F*n!


     Inte dagens bilder på mina älsklingar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Kraft - 17 maj 2013 23:21

Idag har jag inte gjort mycket men samtidigt en del på min lediga dag.. Hade planer på att städa men så blev det inte, blev en långpromenad i det fina vädret med Rino på morgonen och när fredrik kom hem åkte vi till överby där jag uppdaterade mitt ab...

Av Anna Kraft - 16 maj 2013 23:38

Haha igår fick jag meddelande av min älskade gamla finals nya ägare, att dom varit och mätt final, alltid trott att han var 146 cm då vi mätt han till det så jag har ju alltid varit D ponny ryttare innan storhäst men oj så fel man kan ha, final är 14...

Av Anna Kraft - 16 maj 2013 23:31


Oj oj idag åkte jag och köpte en flughuva till fritz. Köpte en från amigo, tänkte att det är ju ett bra märke så borde hålla. Helst hade jag velat hitta en bucas men dom hade inte dom tyvärr. Huvan satt jätte bra runt om huvudet och så men jag som t...

Av Anna Kraft - 14 maj 2013 15:39

Blir lite grinig på folk. Igår hade en kompis Shettis hingst på två år rymt ur hagen och hon hade skrivit då på den där förbaskade Facebook och undrade efter tips hur hon skall göra. Vissa idioter rekommenderade att man skulle duscha honom och när ha...

Av Anna Kraft - 14 maj 2013 15:29

Fy farao vilket väder igår blev det ingen ridning och idag har det varit pissväder haglade och greja, så ingen ridning idag heller... Typiskt... Alltid hört att man ska inte rida eller sätta på en sadel rättare sagt på en blöt häst men om det ska for...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards