Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Anna Kraft - 19 mars 2011 22:01

God morgon. nu står jag här vid datorn igen. och äter havregrynsgröt. Sådan mat får man äta när ja spenderat lite mycket pengar på mig själv. Jag tycker egentligen inte om havregrynsgröt för jag tycker det är slabbit smakar konstigt och bara helt enkelt äckligt, har alltid tyckt om der och lär nog alltid göra.


Min far har lärt mig iaf att man kan ha sirap på, så jag dränker gröten med russin så den är svart och ett lager sirap sedan mjölk på det, och då går det faktiskt  ner. Man kan ju iaf säga att det skulle varit en nyttig frukost men blev en onyttig.

Av Anna Kraft - 19 mars 2011 17:32

Här är det stäääääd dag.

Med tanke på att Rino och jag ska hem till min älskade. så lägenheten ska städas 1 för att den ser ut som ett bomnedslag och 2 för det är trevligare att komma tillbaka till en städad lya.

Och så har jag nu städat min lilla bil. Så den är så fin. ska köra in på maskintvätt imorgon tänkte jag, så den kommer blända dom som sitter i och dom som ser den på vägen.


Rino den lille busen skulle bita i damsugar slangen hela tiden så hans matte var inte fullt så glad på honom. Men nu ligger han på golvet och sover så gott och jag ska om så där 10 min väcka stackarna för här ska hästar ha mat och så ska vi städa lägenheten och packa.


Av Anna Kraft - 19 mars 2011 16:59

Hallå.


Idag har jag haft vårkänslor. I över så där två veckor har jag funderat på att fotta snödropparna som är påvägen ut till hagarna, så idag i det underbara vädret tog jag min kamera och gick ut.

Men då fick jag en mindre trevlig supric,tror det var en gravsten,  eller liknande.


Gården jag bor på är byggt på 1800 talet så det är ganska gammalt här.

Så det kan kanske mycket möjligt vara några gravstenar eller någon ritualplatta. För i huvudbyggnande finns det lite läskiga rum det syns att det är gammalt och i det längst bort från min lägenhet, som jag tycker är läskigast finns det bilder eller som målade tavlor av en mäniska som blir spettat av sin häst av två soldater, en människa som stoppar ner en hand i ett lejons mun och en valjakt, Blandannat. Det är lite läskigt. och i ett lite mindre rum står det att det är ommålat 1904. Men tillbaka till stenen det blev iaf ganska snygg bild med snödroppar i bakgrunden och sedan tog jag även en helhetsbild bara för jag ville visa upp den. 

Så stenen ser iaf ut så här ...

 

  

 

 


Så om någon vet vad det är för sten eller rättare sagt vad det står på den, eller om det är en gravsten eller ritualplatta? skriv och berätta för mig snälla? :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards