Alla inlägg den 15 november 2011

Av Anna Kraft - 15 november 2011 22:24

Typiskt häst människor vi lägger mer enegri på hästen att dom ska få rätt foder för att gå upp i vikt, ner i vikt, eller hålla i vikt, vi ska rida dom i rätt form och tar hjälp från tränare och skriver kanske tränings schema, jag ger min häst massage 1 gång i veckan till varannan vecka, vi åker till vetrinären när dom skadar sig men hur gör vi hästmänniskor med oss själva? jag kan ju prata om mig, det tar t.x lång tid om jag ska ta hjälp av sjukhus om jag skadat mig, jag har slavat med maten och nu börjat tänka på tänka på vad jag äter och hur mycket, jag måste få pressentkort för massage om jag ska gå på det och klipper mig det gör jag kanske en - två gånger om året, ja listan kan ju bli längre.

Men nu hade jag fått ett pressentkort av min älskade pojkvän för ryggmassage så då gick ja på det och gud vad ont det gör och samtidigt är det skönt hur skumt är inte det? haha!

När jag då ändå stod där på salongen tänkte jag att jag kan ju lika väl kolla om jag kan få tid klippning för det fick jag ett pressentkort från mamma för och dom hade en tid i dag så jag gick hem hämtade pressentkortet åt lunch och sedan gick tillbaka och då visade sig att det var en LR konsulet som blev min frissör så vi pratade om LR och skattade det var jätte trevligt så jag kommer gå tillbaka till henne för klippning. Blev jätte nöjd tänkte ta kort imorgon när det inte är så mörkt. :)

Av Anna Kraft - 15 november 2011 21:37

   Saker och ting händer när det absolut inte får hända som en parkeringsböter för man glömde av att man inte kunde parkera där på en onsdag eller man kör för fort förbi en kamera för några små kilometer, du kanske backar på en bil för att man va tanklös och stressad. Något i den stilen hände mig idag och jag blir så sur på mig själv. Fast man kanske lär sig av sina misstag hoppas jag aldrig mer kommer göra något sådant igen.

Min dröm bil någon gång ska jag köpa med en sådan Dodge magnum :D

Ovido - Quiz & Flashcards