Alla inlägg den 14 september 2011

Av Anna Kraft - 14 september 2011 21:38

Haft insläppet nu på kvällen. Tvättade Fritz ben och han tyckte inte om det. Knepig häst är han allt den där lille grabben, trodde han skulle vara van med sånt :P Lasse kom också ut till stallet nu på kvällen och kände på han, asså jag vet inte men när jag trycker på ryggen allt jag har reagerar han inget men när Lasse gjorde reagerade han jätte mycket och tyckte jag ska kolla upp det. Jag ska iaf ringa ut en tjej/ kvinna som håller på med laser och massage tänkte att hon kanske kan få hans bakben läka lite snabbare och samtidigt kolla ryggen med mera. Känns lite saftigt att lägga massa pengar på plåtar när Jane som hon heter kan kolla och behandla han först såfall? Jag hoppas verkligen att det inte är något gillar den här hästen skarp.

Men samtidigt tänker jag det är väll inte så konstigt han reagerar han har ju inga muskler?  Eller?


 


Av Anna Kraft - 14 september 2011 17:36

Innan Fritz kom till mig bodde han tillfälligt i ett stall i Tidaholm eftersom hans ägare hade hämtat han från sin fodervärd, oturligt nog hade då inte förra ägaren någon plats hos sig. Fodervärden lämnade ifrån sig Fritz mager, omusklad och inga framhovar kvar, hon som tog emot honom försökte fodrade upp honom och börja rida honom lite lätt. Tur att han kom till dom och att ägarna hämtade han, helt otroligt härliga ägare om ni frågar mig, älskade verkligen hästen men usch vad man kan ha otur. En stor anledning varför inte jag någon gång kommer lämna ut på foder. Du vet inte exakt vad som händer. Du kanske får tillbaka en jätte välskött häst eller så får du inte det. Jag vill inte ta en sådan risk när det gäller mina framtida hästar.


 

Fritz mål när hans gympadojor och tumkörninggjord kommer på posten  

Promenad rundan vid grusgropen och tumkörning på ängen.


Så vi vill att det kommer nu längtar tills jag kan börja göra lite mer med han :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards